WELCOME TO MY PAGE!

"Ue’!
E fermete nu momento
e vevimmece nu cafè” (Hei, opreste-te un moment sa bem o cafea)

domenica 18 maggio 2014

Noaptea Europeană a Muzeelor

Si cum suntem pe blogul Napoli, nu putem vorbi decat despre Napoli...sau ma rog, zona unde ne aflam, Campania ;)

Noi am fost la Caserta, Reggia di Caserta mai exact, nu am mai fost de ceva vreme si tineam sa revad palatul regal... Se zvonea ca incepe sa cada si sa se deteriorizeze, si intr-adevar l-am gasit in santier pe una din aripe...Speram evident sa ramana in continuare insa pe picioare, e un basm care te lasa fara cuvinte ori de cate ori te regasesti aici... Ne plimbam cu cei mici si spre marea mea bucurie dar si surprindere, cel mic a ramas incantat, a facut cu aparatelul lui foto ...176 de poze!! Multe detalii pe care noi cei mari poate nu le-am bagat in seama, dar el, uite ca ...le-a observat :)
Poze veti gasi cu gramada pe net, eu voi pune cateva facute de junior ;)
Si evident daca sunteti in zona, nu ratati Reggia di Caserta, atat palatul cat si parcul si gradina reginei!

7 commenti:

  1. Voi merge la Napoli si pe Coasta Amalfi pentru o saptamana si , cautand informatii despre zona, v-am descoperit blogul (de fapt blogurile, pt. ca m-am uitat si pe number one :)). As avea si eu cateva intrebari, daca imi puteti raspunde, va rog!
    1. Planul meu este 3 nopti la Napoli, una pe Capri si 3 in Amalfi. In prima seara ajungem in jur de 18-19, ce traseu imi sugerati (vom sta in Molo Beverello).
    2. Ziua 2 e rezervata pt. Pompei-Vezuviu. Credeti ca ar mai ramane timp si pt. altceva?
    3. Regio di Caserta - half day, apoi Napoli, sau Napoli full day? Am citit despre palatul de la Caserta ca e in paragina, gradinile neingrijite;inteleg din ce scrieti, din contra, ca merita vizita!

    RispondiElimina
  2. Salutare, ai ales un loc superb din Italia , evident Napoli e imens deci nu totul poate fi perfect intr-un oras cu asa multi locuitori dar tre' sa "culegi" partile pozitive ;)
    1. Molo Beverello e in plin centru istoric deci puteti vizita seara castelul Maschio Angioino (sau Castel Nuovo cum mai e denumit), palatul regal, teatrul S. Carlo, Galleria Umberto I, Cafeneaua Gambrinus (e cea mai cunoscuta), colinda via Toledo, via Chiaia -aici gasiti un magazin cioco - totul din ciocolata ;) , piata Plebiscito (e piata centrala unde au loc cele mai importante evenimente din oras).
    2. Pompei e mult de umblat (deci papuci comozi si cap acoperit daca e soare) depinde de cat de obositi veti fi sa urcati si pe Vezuviu (si cred ca sunt orarii - vezi pe net- nu stiu daca reusiti amandoua).
    3. Reggia di Caserta merita de vazut chiar daca incepe sa cada bucati, e deja in restructurare, parcul e superb cu fantani si sa nu evitati gradina reginei (stil englez care MERITA vazuta). Aici depinde de voi cat vreti sa stati, sunteti la 30 de minute de Napoli cu masina.
    Napoli e mult de vazut, daca te plimbi nitel pe blog poti sa alegi cam ce ai vrea sa vezi mai mult...Juma' de zi eu zic sa urcati pe Posillipo (puteti urca de la Mergellina cu funicolare) sau Vomero (funicolare de pe via Toledo) , pe Vomero e un castel care merita vazut si in interior - Certosa di S.Martino - de unde aveti o panorama cu tot orasul :) Nu stiu insa daca apucati sa vedeti asa mult. Napoli are golful - Mergellina, eu si acolo as da o plimbare, poate chiar prima seara cand ajungeti daca ....va tin picioarele :) De pe Posillipo e un spectacol Napoli by night, noaptea puteti sa va plimbati prin centru linistiti pentru ca lumea ..noaptea iese ;)
    Distractie placuta si orice intrebari vrei sa pui , raspund cu placere :)

    RispondiElimina
  3. Grazie (deja imi exersezaccentul napolitan :)) pt. raspsunsul in extenso. 1. In prima seara cred ca nu mai apucam niciun obiectiv deschis. Ma gandeam sa luam funicularul dela Augusteus spre Piaza Fuga, insa cred ca e inchis la ora 19 si la Saint Elmo si la San Martino: e vreun alt punct de belvedere gratis in zona, sa vedem orasul de sus, la apus, cu Vezuviul in fundal? Vreo terasa pizzerie, rezonabila pret-calitate, in zona portului?
    2. In ziua doua obiectivul principal e Vezuviul. In Pompei nu vrem sa vedem tot, sper sa mai prind macar capela San Severo, dupa amiaza.
    3. Cred ca trebuie sa aleg: Caserta sau Napoli. La Caserta pt. gradinile reginei se plateste separat? Pt. gradini e bine sa luam autobuzul pana sus si sa ne intoarcem pe jos?

    RispondiElimina
  4. Prego :) Nu sunt deschise (Maschio angioino nici nu cred ca se mai poate vizita in interior) dar se pot vedea cel putin din exterior sau by night, luminate ;) Nu stiu orarele funicolarelor dar nu cred ca inchid asa repede...se poate ajunge sus oricum si cu autobuze. Zona portului e jos, la mare, se poate vedea un apus de pe alt castel, cel din mare, Castel dell'ovo, pe asta puteti urca sus (gratis era ultima oara) si admira un apus -mare-vulcan ;) Terasele la mare sau deasupra marii sunt in general mai scumpe, cam ultima oara la Posillipo am platit vreo 17 euri doua inghetate (dar mari, dichisite ;)
    2. Atunci incepeti cu Veziuviul si p'orma la Pompei ce aveti timp... puteti vedea sanctuarul care e una din cele mai frumoase biserici din zona... San Severo e super, merita oboseala , e in centru istoric insa...deci de la Vezuviu aveti ce merge pana in centru. (nu stiu ce curse sunt, n-am luat curse niciodata spre vulcan)
    3. N-as sti ce sa aleg intre Caserta si Napoli...amandoua sunt "regine", "regate".... Caserta insa o puteti face intr-o zi. Napoli nici intr-o viata :)) Gradina reginei e cuprinsa in pret, deci nu se plateste separat. Insa aveti ghid la fiecare ora parca deci tre' sa asteptati tura. Pe jos daca aveti chef de plimbare si timpul (nu e prea cald) permite e placut...in trecut erau si bici, nu mai stiu acum, recent n-am fost prin gradini numai prin palat. Este insa si autobuz (cu plata) care va duce pana sus la cascade. Dus- intors.

    RispondiElimina
  5. ps. tot ce ti-am scris la punctul 1 in primul mesaj poti sa vizitezi si seara pt ca e totul lluminat. Napoli e un oras care vara traieste mult seara -noaptea pt ca lumea atunci iese (ziua e prea cald). La noi e deja cald, am fost la mare, facut baie etc....saptamana viitoare se anunta ploi , nu stiu cand sosesti tu :)

    RispondiElimina
  6. Voi veni pe 26 iunie, sper sa nu ploua!. In prima seara cred ca o s-o luam la pas spre Castel del Ovo, cu abatere spre Umberto si Plebiscito si apoi mai vedem la fata locului.

    RispondiElimina
  7. Salutare! Probabil nu mai esti la Napoli, eu perioada asta am avut musafiri (inca ii am) deci n-am prea avut timp sa raspund pe bloguri :) Ce ti-a placut mai mult, ce-ai vazut la Napoli? :) Salutari!

    RispondiElimina